Praktisk informasjon til utstillere under Norsk Siderfestival 2023

Kjære siderprodusenter,

På denne siden finner dere til en hver tid oppdatert informasjon vedrørende festivalen. Skulle det vært noen spørsmål ut over den informasjonen som ligger her så kontakt:

Prosjektleder Monica på: Monica@matarena.no – tlf. 993 89 378

Se all info om festivalen her: www.norsksiderfestival.no

Se billettene her: https://matarena.ticketco.events/no/nb 

PRAKTISK INFO TIL NORSK SIDERFESTIVAL DELTAKERE

  • Festivalen holdes på Kulturhuset i Bergen, Vaskerelven 8

ÅPNINGSTIDER FOR PUBLIKUM:

  • Torsdag 02.11. Sidertog til restauranter ca. kl.17.00-21.00
  • Fredag 03.11. kl. 15 – 21
  • Lørdag 04.11 kl. 13 – 19

Kulturhuset har booket inn en konsert, så lokalet må være tømt for alt av varer og utstyr til 21.00.

LEVERING AV SIDER OG UTSTYR:

  • Sider kan leveres fredag 03.11 fra 08.30 til Kulturhuset i Bergen, Vaskerelven 8. Ring Roland på  977 12 240
  • Det er strenge regler på mengde sider som skal tas med til Kulturhuset. Det er maks tillatt å ha med 100 flasker. Dette er beregnet ut fra fjorårets salgstall og at alle gjestene får mellom 7-10 cl.
  • Ønsker du å ha mer i bakhånd, så kan ikke dette oppbevares på Kulturhuset.

PARKERING

  • Parker i sone for varelevering v/ Kiwi – vi viser inngang til vareleveringen.
    Ring Roland på  977 12 240, så viser han vei.
    Husk å ta med alkoholfritt alternativ også.
    Nærmeste parkeringshus er Klostergarasjen.
    https://bergenparkering.no/anlegg/klostergarasjen/

SIDERSMAKING

  • Sidersmakingen foregår i første etasje på Kulturhuset i Bergen.
  • Hver siderprodusent får tildelt et tenkesett med to benker.
  • Dette blir ditt bord under festivalen, og hvor du serverer smaker fra.

Da vil besøkende fylle opp bordene, og de går til det bordet som de selv velger og som har ledige stoler.

  • De besøkende får servert smaker av deg, og du får tett dialog og god anledning til å inspirere dine gjester rundt bordet.
  • Anbefaler å ta med litt pynt til ditt bord som for eks. skilt med bedriftens navn, flasker i champagnekjøler (ta med kjøler selv), epler, grener etc. – dekorelementer som gjør det hyggelig for dine gjester.
  • Du kan også ta med profileringsmateriell som rollups mm.
  • Vi setter frem kasser med is både fredag og lørdag.
    • Dere får en kasse med is hver per dag.
       

BONGER UNDER ARRANGEMENTET 

  • Som tidligere år benytter vi TicketCo, men det blir også solgt fysiske bonger med Vipps.
  • Publikum kjøper inngangsbilletter med bonger her i forkant: https://matarena.ticketco.events/no/nb 
  • Vi har salgsstasjon for bonger hvor folk kan kjøpe flere bonger.
  • Hver produsent tildeles en kasse hvor de samler bonger. Funksjonærer teller opp flere ganger i løpet av dagen. 
  •  Matarena vil med hjelp av funksjonærer ha full oversikt over hvor mye hver produsent har solgt, og dere får deres andel av bongesalget.
    25 + mva pr. bonge.
  • Etter festivalen sender vi en oversikt til dere hva dere har solgt, og dere fakturerer Matarena for dette (Kr. 25 + mva pr. bonge).

SIDERTOG – Arrangementet er torsdag 2. november 2023 fra kl. 17.00 – 21.00
Se felles informasjonsside for produsenter og restauranter her: https://norsksiderfestival.no/sidertog-informasjon-til-restauranter-og-utstillere/

  • Sidertoget er en hyggelig runde der en gruppe med 30 deltakere vandrer fra sted til sted i Bergen sentrum, og får en smakebit av en restaurant i kombinasjon med din nydelige sider. I løpet av kvelden vil dere få besøk av fem grupper.
  • Sidertoget gjennomføres torsdag 2. november fra kl. 17.00 til 21.00 – dagen før Norsk Siderfestival starter på Kulturhuset i Bergen.
  • Etterfest finner sted på Sjøboden på Bryggen med kåring av vinnere fra Siderquiz.

Sidertoget organiseres av Matarena AS v/ Monica Torsvik og Moveat.
Matarena AS står for gjennomføringen i samarbeid med dere.