Praktisk informasjon til utstillere under Norsk Siderfestival 2022

Kjære siderprodusenter,

På denne siden finner dere til en hver tid oppdatert informasjon vedrørende festivalen. Skulle det vært noen spørsmål ut over den informasjonen som ligger her så kontakt:

Prosjektleder Monica på: Monica@matarena.no – tlf. 993 89 378 eller Prosjektkoordinator Ingrid på ingrid.wagen@matarena.no – tlf. 416 98 612

Se all info om festivalen her: www.norsksiderfestival.no

Se billettene her: https://matarena.ticketco.events/no/nb

PRAKTISK INFO TIL NORSK SIDERFESTIVAL DELTAKERE

  • Festivalen holdes på Kulturhuset i Bergen, Vaskerelven 8

ÅPNINGSTIDER FOR PUBLIKUM:

  • Torsdag 10.11. Sidertog til restauranter kl.17.00-21.00
  • Fredag 11.11. kl. 15 – 21
  • Lørdag 12.11 kl. 12 – 21

ETTERFEST LØRDAG 12.11. Ca. KL. 21.30 

  • Det blir mat, drikke og god stemning når vi er ferdig å rydde alt av stands.
  • Ta med 3 flasker sider til etterfesten– kan settes i baren i første etasje når dere kommer.

LEVERING AV SIDER OG UTSTYR:

  • Sider kan leveres torsdag 10.11  fra 12.00 og fredag morgen 11.11. fra kl. 9.00 til Kulturhuset i Bergen, Vaskerelven 8. Ring Ståle på  941 44 684
  • Vi har lite sammenligningsgrunnlag når det kommer til arrangementet pga. korona, men vi anbefaler å ta med ca. 100 flasker- gjerne også noe i bakhånd

PARKERING

  • Parker i sone for varelevering v/ Kiwi – vi viser inngang til vareleveringen.
    Ring Ståle på tlf. 941 44 684, så viser han vei.
    Husk å ta med alkoholfritt alternativ også.
    Nærmeste parkeringshus er Klostergarasjen.
    https://bergenparkering.no/anlegg/klostergarasjen/

SIDERSMAKING

  • Sidersmakingen foregår over to etasjer. Publikum kan gå mellom etasjene.
  • Hver siderprodusent får tildelt et rundt bord med 10 stoler.
    Dette blir ditt bord under festivalen, og hvor du serverer smaker fra.

Da vil besøkende fylle opp bordene, og de går til det bordet som de selv velger og som har ledige stoler.

  • De besøkende får servert smaker av deg, og du får tett dialog og god anledning til å inspirere dine gjester rundt bordet.
  • Anbefaler å ta med litt pynt til ditt bord som for eks. skilt med bedriftens navn, flasker i champagnekjøler (ta med kjøler selv), epler, grener etc. – dekorelementer som gjør det hyggelig for dine gjester.
  • Du kan også ta med profileringsmateriell som rollups mm.
  • Vi setter frem kasser med is både fredag og lørdag.
    • Dere får en kasse med is hver per dag
  • Vi har tilgjengelig ekstra plass til sidersmaking i baren i hver etasje.
     

BONGER UNDER ARRANGEMENTET 

  • Som tidligere år benytter vi TicketCo, men det blir solgt fysiske bonger.
  • Publikum kjøper inngangsbilletter med bonger her i forkant: https://matarena.ticketco.events/no/nb 
  • Vi har salgsstasjon for bonger i hver etasje hvor folk kan kjøpe flere bonger.
  • Hver produsent tildeles en kasse hvor de samler bonger. Funksjonærer teller opp flere ganger i løpet av dagen. 
  •  Matarena vil med hjelp av funksjonærer ha full oversikt over hvor mye hver produsent har solgt, og dere får deres andel av bongesalget.
    25 + mva pr. bonge.
  • Etter festivalen sender vi en oversikt til dere hva dere har solgt, og dere fakturerer Matarena for dette (Kr. 25 + mva pr. bonge).
Plassering på Kulturhuset- etasje 1 og 2
*alle ønsker som er kommet inn er ivaretatt.
Alde AS
1
Balholm AS
1
Eiane Gard
1
Hardanger Saft og Siderfabrikk
1
Harding Økologiske Sideri
1
Kvestad Sideri AS
1
Lien Gård
1
NeRø Frukt og Sider
1
Skarbø Gard
1
Tall Ship Craft Cider / Fjordfolk Mikrobryggeri
1
Ulvik Frukt & Cideri
1
Gardsbrenneriet AS
1
Helleland Gard
1
Aga Sideri
2
Apal Sideri
2
Dyre Gård
2
Hardangerbonden
2
Hardangergutane AS
2
Lofthus Ekspedisjon
2
Lofthus sideri
2
Omcider AS
2
Store Naa Siderkompani
2

SIDERTOG – Arrangementet er torsdag 10. november 2022 fra kl. 17.00 – 21.00

  • Sidertoget er en hyggelig runde der en gruppe med 30 deltakere vandrer fra sted til sted i Bergen sentrum, og får en smakebit av en restaurant i kombinasjon med din nydelige sider. I løpet av kvelden vil dere få besøk av fem grupper.
  • Sidertoget gjennomføres torsdag 10. november fra kl. 17.00 til 21.00 – dagen før Norsk Siderfestival starter på Kulturhuset i Bergen.
  • Etterfest finner sted på Kulturhuset I Bergen med kåring av vinnere fra Siderquiz og blindsmakinger.
  • Alt etter hvor mange restauranter som melder seg på kan hvert spisested regne å ha et sted mellom 100 og 150 gjester innom i løpet av kvelden. Dette er en fin anledning til å la nye gjester bli kjent med ditt sted.

Se felles informasjonsside for produsenter og restauranter her: https://norsksiderfestival.no/sidertog-informasjon-til-restauranter-og-utstillere/ 

Sidertoget organiseres av Matarena AS v/ Monica Torsvik og Ypper v/ Ove Svensen. Matarena AS står for gjennomføringen i samarbeid med dere.